ארבעה תכשיטים צנועים

מערכת שורש  יא טבת, תשעח  12/29/2017

תכשיט יכול להעיד הרבה על מי שאנחנו, על האופי שלנו, על האמונה שלנו ועל דרכנו בעולם
.......................

ארבעה תכשיטים צנועים
אומרים כי הבגד עושה את האדם והתכשיט עושה את האישה, או לפחות מוסיף לה הרבה. בעבר הרחוק, תכשיטים היו סמל סטטוס, וגם היום ישנם תכשיטים יוקרתיים ויקרים במיוחד שרק האלפיון העליון יכול להרשות לעצמו לרכוש, אך באופן כללי השימוש בתכשיטים נפוץ בכל שכבות העם, והם תמיד מוסיפים הוד, הדר ויוקרה למראה הכללי של כל העונד אותם. תכשיט יכול להעיד הרבה על מי שאנחנו, על האופי שלנו, על האמונה שלנו ועל דרכנו בעולם. בחרנו להראות לכן ארבע דוגמאות לתכשיטים יפים, מעוצבים, וצנועים.

שרשרת מגן דוד
אין דבר שאומר יותר כמו סמל מגן הדוד, המקושר אל העם היהודי מאז ומעולם. אמנם היו לסמל שימושים גם בתרבויות אחרות במהלך ההיסטוריה, אך אין ספק שהוא מקשור ליהדות יותר מכל וכן באופן ישיר לחלוטין. על פי חכמת הקבלה יש לסמל משמעויות שונות ומגוונות, ולא בכדי הוא נבחר לסמלה הרשמי של מדינת ישראל. שרשרת מגן דוד יכולה לשמש לנו כתזכורת מתמידה לקשר העמוק של עם ישראל לארץ ישראל ולאמונה היהודית.
שרשרת מגן דוד מסמלת הרבה ומי שעונד אותה רוצה להעביר מסר לכל אדם המסתכל על השרשרת.



שרשרת בצורת סידור

הסידור היהודי הוא ספר התפילות הנמצא בשימוש הרב ביותר, והוא כולל בתוכו את הדברים החשובים ביותר. ענידת שרשת בצורת סידור מסמלת את הקשר של העונדת עם הדת היהודית ועם המקורות, ומסייעת לה לזכור תמיד את הדברים החשובים באמת, את הכוונות הפנימיות של מעשיה, ואת האמונה שמאחורי הכל.
שרשרת סידור היא שרשרת מסוג שאינו רגיל, צורת הסידור ידוע בכל. אדם העונד שרשרת סידור רוצה להראות שהוא מקושר ליהדות באופן ישיר.

טבעת כסף לבן
טבעות כסף יכולות להיות פשוטות ונעימות למראה או יוקרתיות ובולטות, הכל בהתאם לעיצוב. עיצוב טבעות מכסף לבן שומר על צניעותה של הטבעת מצד אחד, ומצד שני מאפשר לה לזרוח בגאון על האצבע מבלי לנקר את העין.
אחד הדברים המוצלחים ביותר בכסף לבן הוא הצבע שלו. הכסף הלבן נראה כמו כסף רגיל אך אם נתבונן טוב יותר ולעומק מיד נראה את ההבדל. הכסף הלבן משדר הרבה צניעות מאחר והוא נראה כמו כסף רגיל.


עגילים דקים
עגילים תלויים עשויים להקנות לעונדת אותם מראה צעקני אם הם גדולים מדי, עבים מדי, או גסים מדי באופן כללי. לכן חשוב מאד להקפיד על עיצוב עדין של עגילים דקים. עם העיצוב הנכון, עגילים דקים מוסיפים לעונדת אותם הרבה מאוד חן, אצילות, עדינות ויופי, בלי להיות גסים ובולטים מדי.
עגילים דקים הם מסוג התכשיטים שרוצים שיראו אך לא רוצים לשדר יוקרה. העגילים הדקים ברוב המקרים בקושי נראים לעיין רגילה ובהרבה מקרים נדרש כמה מבטים עד שרואים אותם.



טיפ קטן לשמירה על התכשיטים
לתכשיטי כסף, ולכסף בכלל, יש נטייה להשחיר בגלל תהליך החמצון שהכסף עובר. כדי לשמור על התכשיטים יפים ונוצצים לאורך זמן כדאי ומומלץ לנקות אותם מדי כמה זמן באופן קבוע. אין צורך לרכוש תכשיר ייחודי, הנקיון יתבצע בקלות עם מים חמים, מעט סודה לשתייה ומטלית רכה. זכרו, ככל שמנקים את התכשיט באופן תכוף יותר כך הניקוי קל יותר בהמשך.
ניתן לנקות את התכשיטים בעזרת חומרי ניקוי יעודיים שניתן לקנות בחנויות, אך לעיתים החומרים הללו חריפים למדי והם עשויים להזיק לתכשיטים שמשובצות בהן אבני חן, למשל. את התכשיטים ניתן לנקות בקלות בעזרת משחת שיניים רגילה וסמרטוט בד עדין או בעזרת עבודה עדינה עם מברשת שיניים, במקרה שבתכשיט יש פיתוחים, חריטות וחריצים.

תכשיטים ישנים – האם לזרוק?
כמעט לכל אחד ואחת מאיתנו יש את הקופסא הזו המלאה בתכשיטים ישנים שנאספו עם השנים. בדרך כלל התכשיטים בקופסא זו אינם שמישים יותר מאר שיצאו מהאופנה, הפכו בלויים וכדומה. בהרבה מקרים יש התלבטות האם להוציא אותם מהמגירה ולזרוק אותם או שאפשר לעשות איתם שימוש אחר. אחד הדברים הנפוצים שעושים הוא מכירה של התכשיטים, במקרה זה חשוב לדעת כי ערך התכשיטים יורד משמעותי עם השנים ולכן פחות מומלץ לעשות זאת.

דבר נוסף שניתן לעשות עם תכשיטים ישנים הוא לפרק אותם וליצור מהם תכשיט חדש או תכשיט אחר. פשוט פרקו את התכשיטים, נסו להרכיב אותם לתכשיט אחר, להרכיב צורות חדשות, לשלב בין תליונים וכדומה.

בכל אופן, לזרוק תכשיטים לא מומלץ בכלל, אם אין לכם מה לעשות איתם פשוט שמרו אותם בקופסת התכשיטים שלכם, באחד הימים הם יהוו זכרונות מעולים שתרצו לזכור בעתיד.

לסיכום
כל תכשיט בא להעביר מסר לעולם החיצוני. בין אם מדובר בתכשיט בולט וצעקני ובין עם מדובר בתכשיט צנוע המשדר צניעות. תכשיטים צנועים בדרך כלל מגיעים בעיצוב עדין עם צבעים בהירים, אבנים קטנות ותליונים קטנים, אם תכשיטים צנועים יותר "מדברים" אליכם נסו תכשיטים בעיצוב אישי או תכשיטים עם שם. תכשיטים צעקנים יהיו יותר צבעוניים, יותר גדולים ויותר בולטים לעין.